جلسه شورای ايالتي برلين – برندنبورگ آلمان نهضت فراگير تدوير يافت
مشعل مشعل

جلسه شورای ايالتي برلين – برندنبورگ آلمان نهضت فراگير تدوير يافت.

جلسه پلاني ربع دوم سال روان عيسايي شورای ايالتي برلين – برندنبورگ آلمان نهضت فراگير روز 8 جون تحت رياست رفيق سيدعسکرنجم رييس آن شورا داير گرديد.

نخست رفيق نجم سومين سالگرد تاسيس نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان را به اشتراک کننده گان جلسه تبريک و تهنيت گفته ،از کارکردها و دست آوردهای چشمگير اعضای پرافتخار نهضت فراگير در داخل کشور با قدرداني يادآوری نموده ،از کار خسته گي ناپذير رفقا در درون کشور بادرنظرداشت شرايط پيچيده و بغرنج اجتماعي،سياسي،اقتصادی،امنيتي و ده ها چالش ديگر چون فقر،گرسنه گي،بيکاری،ترور،ناامني،فساد اداری،کشت و قاچاق مواد مخدر و بسا پرابلم های عيني ديگر صحبت همه جانبه بعمل آورده ،فعاليت های شورای ايالتي برلين – برندنبورگ آلمان نهضت فراگير را طي ربع دوم برشمرده  نواقص و کمبودها را برجسته و راه های برون رفت آنها را پيشنهاد کرد.

سپس رفيق انجنير ميرفضل احمد عضو هيأت اجراييه و مسوول بخش کار با سازمان های اجتماعي شورای سراسری آلمان نهضت فراگير پيرامون اجلاس 19 اپريل که در کشورهالند تدوير يافته بود صحبت نموده و آرزومندی نهضت فراگير را بمنظور وحدت و يک پارچه گي نيروهای چپ و دموکراتيک ،ترقي خواه،سازمانها و حلقات سياسي و شخصيت های مستقل يکبار ديگر مطرح نمود،که در اسناد همايش سترگ کابل نيروهای ترقي خواه در ماه عقرب پارسال به ادامه تلاش های گسترده نهضت فراگير از همان بدو تاسيس تسجيل يافته است .

او همچنان برمنبای اراده قوی اعضای نهضت فراگير به اين نکته تأکيد ورزيد که نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان در هيچ معاملهء مشکوک و مرموز و هيچ اقدام ضد منافع زحمتکشان و مردم افغانستان سهم نداشته و با همت بلند و همچنان با مبارزه برحق و دادخواهانه خويش در راه تحقق آرمانهای سرکوفته نيروهای تجددگرای کشورما خواهد رزميد.رفيق ميرفضل احمد افزود که ما بايد تلاش های خويش را معطوف بر اين سازيم که از ميراث پرجلال معنوی که مربوط به همه ماست پاسداری نماييم و شرايط نوين مبارزه همگاني را با مقتضيات کنوني کشور و مردم ما تطابق دهيم .

سپس رفقا منصور بدری،جمعه خان،قيس زلمي،حميدجان و قاسم احمدی در رابطه به موضوع صحبت نموده و سوالاتي را مطرح ساختند که پاسخ های قناعت بخش ارائه گرديد.

سپس يکتن از هواداران نهضت فرگير عضويت نهضت فراگير را کسب نمود که با سپاس از رفقا در راه تحقق آرمانهای انساني نهضت فراگير تعهد سپرد.

در اخير کار جلسه توسط رفيق سيدعسکر نجم ارزيابي گرديده و عضويت پرافتخار نهضت فراگير را به رفيقي که تازه آنرا کسب نمود تبريک و تهنيت گفته ،مؤفقيت وی را در راه تحقق اهداف انساني نهضت فراگير آرزو برد.  

کار جلسه به اميد پيروزی های هرچه بيشتر نهضت فراگير پايان يافت .


June 16th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها